torsdag 10 december 2009

hänvisad till Tedrickarmecka

Bilen måste servas. Inte bara är det en skitdyr utgift för något som verkligen är pisstråkigt. Det är ju inte precis en upplevelse att lämna ifrån sig bilen, och få tillbaka den utan att se någon annan skillnad än den i plånboken. Det innebär dessutom att jag är hänvisad till TedrickarMecka - Kungens Kurva.

Av de tillgängliga verkstäderna är den i Kungens Kurva den som ligger minst dåligt till. De andra ligger på platser där vi inte ens hade kunnat gå på IKEA.

Nu kan vi gå på IKEA. Och Heron City. Och OnOff och Elgiganten. Och Siba. Och CityGross.

Fy fan vilken dag.

9.30-14.30.

Och jag har dessutom köpt alla julklappar.

Kan man släppa lös den lilla onda gnomen på glasavdelningen?

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Kings Curve kan inte legat minst sämst till på rikigt. Du ville nog bara trängas med den bättre överklassen i Heroin City...

    Har nog uppfattat tedrickare fel också, finns de i kurvan?

    SvaraRadera
  3. Jag är en reguljär stammis i Knugens Kurva. Jag äter, skiter och andas Kungens Kurva.

    SvaraRadera
  4. Jodå, hpplus, tedrickarna finns där också. De mindre bemedlade tedrickarna finns där. De som köper doftljus och går och lallar tre i bredd. Helst ett yngre par, och hennes mamma. Han får bära.

    De köper alla fina inredningsdetaljer där, som de rikare tedrickarna köper i mer exklusiva butiker.

    Ikea en vardag är mindre djävligt än på helgerna, men fortfarande illa. Det skär i hjärtat att se folk ta ledigt för att åka dit.

    Glöm dessutom inte allt annat som finns i KK. Alla billighetskedjor finns representerade där. Jula, Rusta, elektronikkedjorna och jag vet inte allt.

    Förfärligt.

    Och Servicen på bilen var pissdyr! Faktiskt så dyr att den lätt uppväger den billigare försäkringen och skatten.

    SvaraRadera
  5. Lite onda tankar och spydiga kommentare..du är för rolig!

    SvaraRadera
  6. Man tackar! Det finns inget bränsle som uppskattning och bekräftelse!

    Den stora behållningen av dagen var faktiskt att jag har kunnat maila mig själv tre gånger med uppslag till den här bloggen. Nu ska jag bara orka skriva dem också!

    SvaraRadera
  7. "Ett yngre par, och hennes mamma"... Grym precision i den! Någon kallade henne "tuffa tights mamman" och pojkvännen i vit, skitig och för lite keps med skärmen liksom uppåt. Bara i kungens ungdomar, bara i kungens.

    SvaraRadera
  8. Hörrdu, HPplus, den där sista har jag faktiskt sett.
    Ett par i tjugoårsåldern, han i grovarbetarbyxor med skit från okänt bygge. De valde en vit soffa. Som hennes mamma betalade.

    Jag kan se framför mig hur kombon av hans brallor direkt efter jobbet, och den vita soffan, ensam räcker för att krascha det förhållandet inom en månad!

    SvaraRadera