måndag 10 oktober 2011

Spam

Cancerfonden ägnar sig åt spam. Det här dök upp i en kommentar häromdagen:
"Hej! 
Nu är det dags för årets upplaga av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Förra året uppmärksammade du Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer här på din blogg. Vi hoppas förstås att du vill hjälpa oss i år igen, genom att uppmärksamma kampanjen och uppmuntra din läsare till att också engagera sig. Målet är att alla ska överleva bröstcancer. Hjälp oss att sprida budskapet! Här hittar du material till din blogg och olika sätt att hjälpa till: http://www.cancerfonden.se/sprid-budskapet. Tack!"


Jag har kommit fram till att jag inte kan stötta alla kampanjer, och jag kan inte ge till all välgörenhet. Jag har valt min välgörenhet, och jag satt upp mina egna ramar för hur jag ska prioritera. Cancerforskning är inte en av de sakerna.

Vänligen, Cancerfornden, sluta spamma mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar