måndag 3 oktober 2011

Snälla...


...kan inte någon bara backa över honom?

4 kommentarer:

  1. Har du någon motivering eller känner du bara ett allmänt agg?

    SvaraRadera
  2. Fast det ligger mycket i det han skriver. Kvinnor daltar med varann och sig själva. Ha inte dåligt samvete, pyssla om dig själv. Stanna hemma i badkaret, gå för all del inte ut och förändra världen.

    Medan män uppmanas att sluta gnälla och tuffa till sig.

    Har vi hört det förut, genom seklerna? Och så undrar man varför världen ser ut som den gör.

    SvaraRadera
  3. Björn, ja och nej. Varje gång jag läser det han skriver blir jag bara förbannad, för jag tycker det är så djävla dumt.

    Anonym: Ja, du och jag undrar varför världen ser ut som den gör, och reflekterar över det. Det gör inte Stephan. Han bara konstaterar att den ser ut på ett visst sätt.

    Jag tolkar den här texten som "Ja, det är inte konstigt att kvinnor inte får något gjort, men att män får det."

    Att det där skulle vara kopplat till något större ser han inte.

    SvaraRadera
  4. Där håller jag inte med dig, att SME inte reflekterar alltså. Han har skrivit en utmärkt bok som diskuterar mansrollen, Med uppenbar känsla för stil tror jag att den heter. Rekommenderas.

    Men hans krönikor i Metro kanske är skitdumma, vad vet jag. Läser inte Metro. Ja jag är en kultursnobb.

    SvaraRadera