lördag 7 november 2009

LjusParty?

Är det när du ser stjärnor för att någon till slut slagit dig i huvudet?

Häromdagen återfanns en handskriven lapp i vår brevlåda. Jag scannar det inte, för jag vill inte hänga ut enskilda människor. Idag.

"Intresserad av heminredningsparty*?
(Fokus på ljus)
Öppet hus visning**.
Ring för mer information

"

Alltså, vem är så satans desperat att hon (ja, knappast han, även om det nog vore en het idé för att träffa tedrickarbrudar) ringer någon anonym typ och bjuder in vederbörande för att ha ett "ljusparty". Det låter ju djävligt roligt. Men se det framför er. Åtta tedrickarkärringar, i ett tedrickarhem, som sitter och diskuterar... olika ljus. Doftljus som luktar parfymerat stearin, men är i olika färger och former. Men ljus, va fan. Det finns dyra och billiga. De dyra håller längre. De billiga kan köpas i bulk på IKEA. Och sedan räcker det. Skärp er. Inga djävla LJUSPARTYN!

Fast ändå. Frågan är om man inte borde ordna ett ljusparty bara för att få en tjysst chans att, som ensam kille, få stöta på en handfull utsvultna förortsmammor. Som säkert vill ha tedrickarhannen som är så djävla off att han ordnar ett tedrickarparty.

Pinsam tystnads-rekord? Jag tror vi skulle kunna skapa den på under fyra sekunder faktiskt.



*Nej, inte särskrivet, faktiskt!
** Ja, Särskrivet. Det kom det.

9 kommentarer:

  1. Ljusparty, det finns risk att träffa på en hel hög med mammor där. Så jag vet inte om de e så bra raggnings ställe.
    Ett sånt "sex-party", det är vad du borde bli inbjuden till :)

    SvaraRadera
  2. Det var alltså mest ett hypotetiskt resonemang. Jag är gift, och inte så sugen på att stöta på mammorna i grannhusen.

    Och jag tror verkligen inte att man skulle ha någon vidare framgång som enda man på ett sexleksakskalas...

    SvaraRadera
  3. Näe du har rätt där tehataren..
    Finns mycket bättre saker på ett sexsakskalas än en man... ;P

    SvaraRadera
  4. Och framförallt, hur desperat och kliniskt maniskt avslappnad verkar inte en man som i sällskap av grannbekanta kvinnor diskuterar sexleksaker? Mest det, faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Haha! Men du.. Kom ihåg att jag känner dej.. ;)

    SvaraRadera
  6. Ja, jag vet. Och du vet precis vad jag menar!

    SvaraRadera
  7. Men herregud! Såg just att vi hade fått nån broschyr om ett sånt där jävla ljusparty i brevlådan. Bortsett från att det är helt vidrigt på alla sett var ju det mest uppseendeväckande för fan priserna!!!
    Exempel: en ljusstake i form av en isbjörn för ett värmeljus (Som man säkert kan köpa på Jula eller nåt annat skönt ställe för 10:-) kostade 599 kr!!!!! He he. Mycket roligt

    SvaraRadera
  8. Ja, Söderberg? Ni fick broschyr? Vi fick, som sagt, bara handskriven lapp. Utan namn. Med en konstig mailadress. Bara. Ja, och ett telifånnummer.

    SvaraRadera
  9. Och ja, det var ett ! du såg nyss, och inte ett ?.

    Ja, Söderberg!

    SvaraRadera