söndag 29 november 2009

Källkritik? II


En av de saker som retar mig i debatten om FRA och fildelning är att så många av dem som bråkar om det, är så väldigt lätta att associera med diverse anarkistiska varianter och vänsterextremister och liberalextremister, vilket ju i någon mening är ungefär detsamma som anarkister, fast med ett finare ord. AFA, drogliberaler och allsköns puckade människor som tror att de har rätt och andra har fel och därför har de rätt att skita i demokratiska regler och göra som de vill tills de får som de vill. De är våldsamt lätta att likna vid godtycklig treåring, som är stor nog att skrika att han vill, men inte stor nog att begripa varför han inte får.

Jag kan bara inte ta de människorna på allvar. Om det är samma människa som med halsduk för ansiktet kastar molotovkocktails på poliser och slår deras hästar med cykelkedjor, ja då ska de fan inte ha någonting. De ska inte ha någon djävla ungdomsgård. De ska inte ha någon kvällskurs i drejning, de ska inte ha någon fotbollsplan, de ska inte ha varken cigg, sprit eller braj och de ska fan inte ha någon uppmärksamhet heller. De ska ha spö av djävligt många civilister. Jag vill se mammor med brödkavlar, pappor med paraplyer, mustasch och flint. Jag vill se gamla Agda dänga sin handväska i huvudet på de djävla "Aktivisterna".

Och de ska inte ha gratis film. De ska få betala för andras arbete och tid likaväl som alla andra. Varför ska busschaffisen ha betalt för sin tid, men inte manusförfattaren? Nej, just det. Det ska han ju inte. Planka.nu ligger ju i samma linje. Jo, men säkert, djävla spån. Vi får nog gratis kollektivtrafik med världens högsta kvalitet (för det har vi faktiskt i Stockholm) bara för att du skiter i att pröjsa? Skulle inte tro det. Varför dina anarkistkommunistliberalkompisar från Hemliga Partiet inte får något gehör i kommunfullmäktige för idén om fri kollektivtrafik? För att ALLA VI ANDRA SOM BOR I SAMMA STAD SOM DU TYCKER ATT DU ÄR EN DJÄVLA SKITUNGE SOM AVSAGT DIG ALLA DINA RÄTTIGHETER OCH SKA HA SPÖ OCH VI ÄR EN MILJON OCH NI ÄR TIO!!!!

Polisen vi har representerar en demokrati. De är makten som ska se till att våra demokratiskt skapade regler efterlevs. Skitungarna representerar dess motsats, i det att de aktivt väljer bort demokratiska medel för att lösa sina problem. De väljer en explicit ickedemokratisk väg. Jag vill att mina representanter slutar dalta med dem. Jag vill att man förklarar samma krig tillbaka. Jag vill se tårgas och batonger när skitungarna ockuperar hus eller kastar gatsten. Jag vill se dem inlåsta på ett sätt som innebär att jag slipper dem på gatan. De hotar mig. MIG! Personligen. De hotar det samhälle byggt på demokratiska principer som är garantin för att jag och mina barn ska kunna leva i trygghet. Jag skiter i om de är höger, vänster, liberala eller anarkister. Vägrar de demokratin, ska demokratin vägra dem tillbaka.

Varje gång jag ska skriva om det här, blir jag upprörd, och allt flyter iväg, och jag blir osammanhängande, och det blir aldrig så bra som det borde.

Bilden lånade jag från Aftonbladet (utan att betala eller fråga om lov. haha!). Den har blivit Årets Bild 1985 eller något, och dessutom århundradets bild vid någon omröstning. Den är tagen av Hans Runesson, som bodde två kvarter från mig när jag var liten, och som mina föräldrar hängde med. Sådeså.

Och nu, Emster, är jag arg. Nu är jag pissarg.

7 kommentarer:

  1. Ja, det var bra skrivet, flöt inte alls iväg.
    Jag håller med dej, pålisen borde få ta i med hårdhandskarna mot svin. Inte bara mot aktivister nödvändigtvis.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Det finns svin, skurkar, och så finns det de där antidemokratiska elementen.

    Det är något speciellt illa med de som väljer, inte bara att ge sig på andras egendom, eller andra personer, utan de som faktiskt, aktivt, väljer att hota demokratin. De ska ha extra spö.

    SvaraRadera
  3. Instämmer. Polisen med dess våldsmonopol finns av en god anledning. Motsatsen till ett demokratiskt samhälle med upprätthållet våldsmonopol är inte något Utopia, utan Somalia.

    SvaraRadera
  4. Precis.
    Somliga hävdar att "Men, polisen får ju bruka våld, då får ju jag också det!"

    Det finns en skillnad i att polisen representerar demokratin, och därmed, i någon mening, majoriteten, medan den enskilde bara representerar sig själv.

    SvaraRadera
  5. Det är kanske jag som inte fattar men FRA-lagen är väl inte till för att ta fast fildelare? Det har vi väl Ipred till?

    Annars så sällar jag mig till FRA-förespråkarna, i dagens globala värld är tyvärr övervakning nödvändigt för att hålla ordning på buset. Brevhemligheten känns rätt daterad.

    SvaraRadera
  6. Absolut, Lucas. Du har helt rätt.
    Ipred och FRA-lagen är ju två olika saker, men det är precis samma människor som gapar och skriker om det. Jag vet inte riktigt varför men det är samma ultraliberaler/kommunister som skriker om personlig integritet som menar att all fildelning ska vara gratis.

    SvaraRadera