söndag 3 juli 2011

hemma?

Lägenheten jag köpte nyligen börjar faktiskt likna ett hem. Jag har en arbetsplats för datorn, hyllor ovanför, massor av bokhyllor att fylla med böcker, och jag har kommit en bra bit på vägen. Om några år får jag förhoppningsvis sätta upp fler hyllor när de här är fulla. Det finns mer vägg.

Jag har fått undan det mesta som skulle till vinden, inklusive ungefär tjugo flyttkartonger, nu tomma. Jag har fått upp lampor och gardiner där de behövdes och jag är nöjd.

Barnens våningssäng är halvfärdig, men det är ingen kris. De får gott och väl båda plats i 320 x 90.

Min säng är klar. Fast... jag har inga sänglampor eller sängbord än. Det måste lösas på något smart sätt, som återstår att räkna ut.

Tavlor på väggarna är det dock klent med. Jag har några som fortfarande hänger hos exet. Problemet är att jag är så rädd att ha sönder dem, att jag bara vill ta dem när jag inte har annat i bilen. Kanske lördag förmiddag? Och jag skulle ju fixa egna? Ja jo, men jag måste tydligen lära mig komma överens med den nya inihelveteskrivaren först. Vi är ännu inte sams, men jag tror det ska lösa sig. Den KAN ha varit overkill för mig. Det återstår att se.

Nu, packa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar