tisdag 17 maj 2011

Trött


Klockan tre vaknade ex-frun. Hon klev ur sängen och gick ut ur sovrummet och jag vaknade. Jag somnade inte förrän hon la sig igen en dryg timme senare. Jag sover nämligen så lätt att vingflaxet från en fjäril i Hongkong väcker mig.

Klockan fem vaknade jag och insåg direkt att det där med att somna om i trekvart var ju inte att tänka på. Så här sitter jag nu, och väntar på att det ska bli dags att väcka barnen. Hade det inte varit min dagislämnardag, hade jag varit på jobbet nu. Det hade varit bra.


Det är helt surrealistiskt att sova i samma säng som exfrun. Utan att gå in på detaljer i bloggen. Att överhuvudtaget bo ihop fortfarande är djävligt fel. Nåja. Jag flyttar om några veckor. Vi har redan delat upp veckorna i barndagar/vuxendagar med alternerande helger. Hon lär inte vara hemma mycket på sina Vuxendagar om jag förstått det hela rätt. Så åtminstone de nätterna slipper jag just den surrealismen.
Å andra sidan är huset hennes, och sängen likaså. Hur surrealistiskt är det att sova med sina barn i exfruns säng i exfruns hus med exfrun är... någon annanstans. Var det nu är.

Kafka och Norén gifte sig och fick mig. Tehataren - alias K Norén.



(Jag googlade på "skrik norén" och hittade bland annat den här märkliga bilden vilket känns lite märkligt. (OBS! Inte för kontorslandskapet!)

7 kommentarer:

  1. Om några veckor blir du adopterad av Slash och Axl.
    Jag kanske får träffa dom om du behöver flytthjälp?

    SvaraRadera
  2. Snart får du flytta. Håll ut.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Förresten, bildlänken, vilka misslyckade.

    SvaraRadera
  4. Tack hörrni. Det känns bättre.

    Tek: Även om du ljuger är det en sjysst lögn. Lite rolig.

    Om du hjälper mig att flytta, ska du absolut få träffa dem.

    SvaraRadera
  5. Ja, typ. Eller ganska rolig.
    Finn fem fel, för nybörjaren.

    SvaraRadera
  6. Kanske ändå inte så illa som det låter.

    Jag KUNDE ha suttit i sitsen att hon var någon jag numera hatade, och tyckte var en jubelidiot. Så är det inte. Vi är fortfarande vänner, jag tycker fortfarande hon är en fin människa på många sätt.

    SvaraRadera