onsdag 18 maj 2011

fikakultur

Här på Hollänska kontoret hos Stora Kunden har man en bricka, med en påklistrad lapp-i-plastficka där allas muggar har varsin liten plats med namn. Den brickan tar den kaffesugne och går till kaffemaskinen och hämtar till alla.

jag tycker det är bättre när jag och kompisarna lyfter rumpan från stolen och går gemensamt och dricker kaffe någon annanstans. Här dricker de faktiskt oupphörligt kaffe. Jag har tappat räkningen på hur många gånger de gått och hämtat nytt...

7 kommentarer:

  1. Äru helt säker!?
    Isåfall har du just tagit kål på min positiva uppfattning till den Holländska kulturen. Gillert inte!

    SvaraRadera
  2. Och till lunch äter helt värdelösa skitäckliga mackor!!!

    SvaraRadera
  3. Nu är det mindre än fyra timmar kvar på detta dygn (19e). Hinner du med någon uppdatering idag eller tar du en EFIT i morgon?

    SvaraRadera
  4. öhm. Efit?
    Nope. No hab da times fo dat!

    SvaraRadera
  5. ah upptäckte att jag visst var inte på fel sida. Trodde ja var på JZon. Sorry killen.

    SvaraRadera
  6. no sweat. Det är lätt hänt. ;-)

    SvaraRadera