tisdag 28 december 2010

Trött

Jag har 338 olästa intressanta blogginlägg att läsa. Jag har 10.000 bilder som väntar på redigering. Jag har datorspel att spela, böcker att läsa. Jag har vänner att ringa, folk att träffa. Tjugo blogginlägg väntar på att formuleras väl.

Och jag är så trött att jag fan inte orkar någonting av det. Ingenting. Inte ett skit. Och det blir inte sovmorgon på flera år till.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen.
När barnen fyller 15 ska de få ett helrör, en limpa cigg, 500 spänn och två paket kondomer om de lovar att jag får sova till lunch dagen efter.

6 kommentarer:

  1. Vad lustigt...jag har ju som bekant 4 barn och själv passade jag på att ta mig lite sovmorgon..inte så länge, vid 13-hugget masade mig upp..det var skönt :D

    SvaraRadera
  2. Kände jag era barn så skulle de kunnat sova över här vid tillfällen då sömnbehovet riskerar att göra er galna.

    SvaraRadera
  3. Om jag står för halva kalaset så kanske mina två kan få haka på..? Sova år 2021? Känns stabilt, hoppingivande...suck!

    SvaraRadera
  4. Internet är inte så viktigt. Det mesta finns ju kvar och orkar man inte läsa ikapp kommer ändå samma saker om och om igen. Skulle du vara rädd att missa något extra bra, brukar extra bra saker alltid länkas tillbaka till länge. Släpp nätstressen, ge dig själv ett helrör (du verkar behöva det) och ta tag i det som känns värt när orken är tillbaka. Och gör för fan inte samma misstag som jag och ge bort två timmar av ditt liv till Jurassic Park 2. Igen.

    SvaraRadera
  5. Huskatt, ditt yngsta barn är äldre än mitt äldsta. Det är inte detsamma. Jag misstänker att du haft din tid utan sovmorgnar. Vårt hus är dessutom tyvärr byggt så att man i princip måste gå hemifrån för att den andra ska få sovmorgon. Lite jobbigt.

    Tekrånglat: Tack! Det är en fin tanke. Vi har morföräldrar hyfsat nära. De utnyttjas dock bara sådär.

    Glitterflickan, jag vet. :-p

    Fiat:
    Jurassic Park går bort. Länge. I am Legend var bra fram tills den tog slut, för ett sopigare slut på en bra rulle får man fan leta efter.

    Jag har släppt nätstressen. Det kommer inga smarta välformulerade inlägg här, och jag låter de 300 olästa ligga. Det är därför de är 300.

    De 10.000 bilderna, däremot, är faktiskt lite prioriterade. Eller, iallafall de 1900 från studion i förrgår.

    SvaraRadera