torsdag 25 september 2014

orkar inte längre

Jag kapitulerade. Gav upp.
Förr orkade jag liksom, likt Don Quixote ta mig an all världens dumhet, men det gör jag inte längre. Jag orkar inte ens debattera cyklism på facebook.

Jag orkar inte med all dumhet, och hur ingenting någonsin blir bättre.

Jag skiter i det.

Ibland, om jag kommer på något som faktiskt gör nytta, så gör jag det. Har jag 500 spänn över, ger jag dem till Läkare Utan Gränser eller så. Eller köper den tidningen som hemlösa säljer. Om jag hittar någon som är nykter som säljer den.

Och så försöker jag hålla igen på min egen dumhet. Men andras, den får vara.

Jag har kommit fram till en förklaring och en lösning. De som inte begriper, de är faktiskt dumma i huvudet, och det kan jag inte göra något åt. Man kan inte debattera bort lågt IQ.

6 kommentarer:

  1. Jag vet hur du menar, och känner ofta likadant!

    Själv har jag den glädjen att faktiskt ha en del intelligenta meningsmotståndare som jag brukar debattera med på (framförallt) Facebook; sådana som är sakliga, lägger fram fakta och beaktar andras argument. Det är mycket lärorikt! Men visst, ibland är vi så ideologiskt skiljaktiga att det inte riktigt blir lönt att fortsätta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har man med människor att göra som kan debattera så är det intressant. Det är inte dem vi pratar om, tyvärr... De är så sällsynta.

      Och bara på kul, det här var första kommentaren den här bloggen fått sedan maj förra året. Då var det också du som skrev. :-)

      Radera
  2. Mm, det var ju ett låååångt uppehåll, så jag slutade titta in, och först härom dagen tittade jag in igen ffg på kanske ett år... :-) Kanske fler som gjort likadant?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tröttnade på att vara arg.
      det finns ett gäng som tycks ha bloggen i sina feedreaders, för jag har ca 50 träffar per månad, men det är nog ingen som läser. Efter det har det blivit lite sporadiska inhopp, men numera är det svårt att vara arg med humor. Jag är förbannad på riktigt på all dumhet, och det mår man dåligt av.

      Det kommer nog att fortsätta vara sporadiska inlägg. Ibland. När jag har ork. Någonstans måste man ju få skriva. :-)

      Radera
  3. Jag läser. Med behållning. Gillar!

    SvaraRadera