torsdag 23 augusti 2012

Tröjor med tryck på jobbet

Ibland ska man under arbetsgivarens flagg göra saker där man ska bära gemensamma tröjor, till exempel springa en runda eller så.

Tröjorna som beställs är ALLTID i snitt en storlek för stora. Det beställs högvis med Large och XL till alla män, och kanske någon medium till de kvinnor som inte har italienska mått. Ett par Small som inte räcker till de småväxta kvinnor som de ändå är för stora för köps också.

Men jag då? Med mina ca 1.70 är jag normallängd. För kvinnor. Small brukar vara lagom till mig. Det är ytterst sällan man i sportiga sammanhang träffar någon som klär i XL. Det händer bara inte.

Idag lyckades jag roffa åt mig en Medium, och den funkar, men lite tältvarning är det allt, och ska jag träna vill jag gärna ha saker som sitter åt, och inte fladdrar tack så mycket.

Trött på det där, och glömmer ALLTID att säga till INNAN saker beställs.

Djävla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar