onsdag 22 juli 2009

Tedrickare och reklam


Jag ser det framför mig. Jag ser henne tydligt. En kvinna i förtioårsåldern, pryligt hår, dyra, "praktiska" kläder med stora loggor från dyra tillverkare som skriker "Jag har semester, men är ändå mån om att visa att jag har råd" och en självgod min. Hon tittar bland hygienartiklar efter champo till sitt ljuvliga, men en smula klena, barn. Barnet förtjänar bara det bästa, och det är viktigt att hon tidigt lär sig vikten av att vara hel, ren och ha ett prydligt, gärna rosa, yttre. Hon går förbi hela hyllan med alla de flaskor som är märkta
"Varning! Innhåller förbjudna mängder väteperoxid, svavelsyra och DDT. Bry dig inte ens om att kontakta läkare om ungdjäveln får det i ögonen, för då är hon verkligen fetrökt oavsett. Denna produkt kommer att upprätthålla hygienen genom att effektivt avlägsna allt hår och merparten av huden över hela huvudet."

i jakten på den enda flaska med barnchampo som är märkt "Mild".

Du, avkomma av en kamelbajsätande insekt, som kom på att skriva dit "Mild" på barnchampot, hur fan tänkte du? Hur länge trodde du det skulle dröja innan alla konkurrenter blev måna om att inte förknippas med motsatsen? Exakt hur dumma tror du merparten av individerna i ditt kundsegment är? Tror du att någon, någonsin, föreställt sig att ett barnschampo skulle kunna vara annat än milt? Finns det ens vuxenschampon som är märkta "brutalt"? Inte ens apotekets Fungoral, som torde vara bland det våldsamma man kan få utan recept är särskilt våldsamt.

Ni, djävla copyrighters eller reklammakare eller bara, kort och gott, överbetalda tedrickare, som skriver alla djävla dumheter som står på förpackningar, NI ÄR PÅ MIN LISTA!!!

En lista som, vilket någon påpekat, börjar växa sig oroväckande, men inte förvånande, lång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar